Op golfreis naar La Cala in Spanje

Februari stond voor mij en een aantal van mijn cursisten in het teken van een mooie golfreis naar Spanje.

Bestemming deze keer: Het la Cala Golf Resort in Mijas bij Malaga. Ik ben samen met zeven enthousiaste deelnemers afgereisd naar dit adembenemende golfmekka.

La Cala staat bij veel golfers bekend als het hotel met de drie 18-holes banen en niet de minste… De Amerika-, Europa- en Asiabaan zijn drie verschillende banen maar alle met flinke hoogteverschillen (buggies zijn dan ook echt een must).

Zeven dagen naar Spanje dus, waarvan vijf dagen louter golfen en trainen.  De reis begon op zaterdagmiddag op Eindhoven Airport voor de vlucht naar Malaga. Eenmaal aangekomen snel inchecken en meteen door naar het restaurant van het hotel.  Daar stond Alberto ons op te wachten en die zorgde ervoor dat het ons aan niets ontbrak.

Zondag en maandag om 8:30 aan het ontbijt. Meteen gevolgd door 1,5 uur les. Swingen en Putten.

Daarna de baan op (de Amerikabaan op zondag en de Europabaan op maandag) Helaas moesten we zondag wel even wachten op de buggies maar dat mocht de pret niet drukken.

De groep was in vorm. Slechts 3 uur en 40 min later waren alle flights weer binnen en konden de resultaten op het terras opgemaakt worden. Dat lekker onder genot van de Spaanse zon en het verdiende glaasje wijn.  Na het golfen even opfrissen, borrel in de lobby en we konden weer genieten van een heerlijk diner.

Dinsdag viel helaas in het water een enorme regenbui zorgde ervoor dat de baan dicht was.

Er viel 90 mm water in 24 uur en dat was iets te veel. De dames vermaakten zich in de Spa, aangeboden door het hotel, de mannen vermaakten zich met spelen en het biljart in het hotel. Gelukkig dacht de staf van La Cala goed met ons mee en konden we de starttijd van dinsdag verzetten naar zaterdagochtend.

Woensdag was een dag vrij. Een deel van de groep ging naar Malaga stad, de anderen naar Fuengirola. Om 17 uur spraken we af in de lobby waarbij er verschillende gezelschapsspelen op tafel kwamen en verteld werd wat we die dag allemaal hadden gedaan.

Donderdag en vrijdag stonden weer in het teken van de Europa- en Amerikabaan. Trainen in de ochtend en spelen in de middag. Met zon en bewolking was het ook mede door de forse wind lastig spelen. Maar dat zagen we niet terug in de scores. Er werd door iedereen goed defensief gespeeld.

Zaterdag stond in het teken van de terugreis, Heel de week was er overlegd ‘wat gaan we zaterdag’ doen aangezien we laat vlogen. Maar zoals al verteld heeft het resort ervoor gezorgd dat we toch die dag onze eerder gemiste golfdag konden inhalen.

Het werd een fantastische dag. Overwegend zonnig trokken we met twee flights de baan op. Zo kon ik met iedere flight zes holes meespelen en werken aan het course management maar ook de swing- en short-game-fouten direct aanpakken.

Daarna terug naar het vliegveld, koffers en tassen inchecken en hupnaar Eindhoven. Jammer van die regenachtige dag maar wat was het een topweek.

Alle deelnemers nogmaals bedankt. Wilt u ook mee op een van de golfreizen? Meld het bij Nick en dan hoort u als eerste over de volgende golfreis!