De resultaten van de Players 1st enquête

Beste leden,

In juli hebben wij via het programma Players 1st een enquête uitgestuurd om zo de faciliteiten, activiteiten en dienstverlening nog beter af te kunnen stemmen op de wensen en behoeften van onze leden.

In dit nieuwsbericht brengen we jullie graag op de hoogte van de resultaten.

Respondenten

In totaal hebben 562 leden (51% van het totaal) de enquête ingevuld heeft, wat een geweldige respons is! We kunnen ook zien dat er een goede mix van onze leden mbt geslacht, handicap, leeftijd en lidmaatschap heeft deelgenomen. Hierdoor zijn de uitkomsten van deze enquête representatief en kunnen we hier echt wat mee doen.

NPS Score

Om ons te vergelijken met andere golfbanen in Nederland werkt het systeem met een NPS score. Een NPS score meet de klantloyaliteit, waarbij een waardering boven 0 positief is en een score boven de 30 is goed. Jullie als leden beoordelen ons met een score van 44 (zeer goed!), waarmee wij tot de top 20% van Nederland behoren. Daar morgen we enorm trots op zijn!

Resultaten

Gezien de hoge respons hebben wij als bestuur in samenwerking met het management van GVR wat meer tijd nodig gehad om alle vragen en opmerkingen door te lopen en 1 voor 1 te bespreken. In het beleidsplan van het bestuur van de golfvereniging staan 3 belangrijke pijlers: communicatie, participatie en verjonging. Vanuit de enquête zien wij de volgende resultaten op deze pijlers:

  • Communicatie: 93% van onze leden voelt zich goed geïnformeerd
  • Participatie: 64% doet mee aan (eendaagse) activiteiten en 49% doet mee aan competities
  • Verjonging: Bij de werkenden krijgen wij een NPS score van 51 (uitstekend) waarmee we in de top 5 van Nederland staan.

Verbeterpunten

In de enquête was er ook ruimte om aan te geven wat wij kunnen verbeteren om uw ervaringen op het Woold nog beter te maken. Uit de vele opmerkingen waren er 3 punten die het meest werden aangeven door de leden:

  • Marshalls: Verbeteren van de doorstroming in de baan en betere controle op het naleven van de gedragsregels.
  • Baanbezetting: Een aantal wedstrijden & evenementen zijn gepland op drukke, populaire tijden, wat extra druk legt op de baanbezetting. Daarnaast is er ook een vraag vanuit de jongere leden om kortere evenementen op andere momenten te plannen (denk aan doordeweeks in de avond na het werk).
  • Software: Diverse leden hebben nog moeite met de software die gebruikt wordt voor de wedstrijden en het boeken van een starttijd.

Actiepunten

Door alle antwoorden en data die we hebben verkregen kunnen we nu beter gerichte acties uitzetten wat we gelijk op bovenstaande punten hebben gedaan.

  • Marshalls: De punten zijn besproken tijdens het Marshalloverleg van 20 oktober waarbij de feedback positief ontvangen werd. Er worden plannen gemaakt zodat er beter op de doorstroming en het naleven van de gedragsregels gelet kan worden.
  • Baanbezetting: De punten zijn met de WECO en EVCO gedeeld en samen met hen is in de agendacommissie een activiteitenkalender voor 2026 opgesteld die beter aansluit bij de baanbezetting.
  • Software: De commissie die namens GVR & de golfvereniging druk bezig is geweest met de softwaremigratie komt deze winter met diverse instructievideo’s, waarin alles stap voor stap uitgelegd wordt.

Algemene ledenvergadering

Tijdens de Algemene ledenvergadering op dinsdag 24 februari 2026 zullen wij een uitgebreide presentatie wijden aan de resultaten van de enquête en de acties die hieruit voortgekomen zijn.