Businessclub: goed genoeg

Verslag jaarvergadering 16 januari 2014

20140116jaarvergadering1Op donderdagavond 16 januari waren ongeveer 60 leden van de businessclub van Het Woold aanwezig voor de gebruikelijke jaarvergadering. Voorzitter Henk Hoeks meldde, alvorens tevreden terug te blikken op 2013, dat de businessclub in 3 jaar gegroeid is van 60 naar 90 leden. Het afgelopen jaar was zat vol met succesvolle activiteiten zoals bedrijfsbezoeken, bijeenkomsten en natuurlijk veel golf. Centraal stond natuurlijk de Rabocompetitie waarvan directeur Jeroen van den Ingh de prijzen uitreikte:

Longest dames: Karin Jobse
Longest heren : Hans van Dalen
Neary dames: geen winnaar (dames, je moet wel op de green komen!)
Neary heren: Ad Verhoeven
Overall winnaar dames: Hanneke Eijsbouts
Overall winnaar heren: Frans van Poppel

20140116jaarvergadering2Gefeliciteerd allemaal!

Ook in 2014 zal de Rabocompetitie centraal staan, dus ‘nieuwe ronde, nieuwe kansen’ voor de ieder jaar weer geweldige prijzen. Maar 2014 zal meer bieden voor de leden van de businessclub, zoals ‘ontbijtgolf’, uitwisseling met Prise d’eau, bedrijfsbezoeken, business challenge, ladies & business, enzovoort, enzovoort. U begrijpt: de leden komen nauwelijks nog aan werken toe, golfen wordt zo langzamerhand een dagtaak.

20140116jaarvergadering3Misschien daarom maakte het bestuur zich zorgen ‘of er wel voldoende business werd gedaan’ of er voldoende meerwaarde is voor de leden. Om daarop een antwoord te krijgen was deze avond Mick Walvisch uitgenodigd. Op een prikkelende en interactieve manier daagde Mick de leden uit om met adviezen te komen om het ‘zaken-doen-gehalte’ tussen de leden van de businessclub een impuls te geven. Het kostte hem zichtbaar moeite om de nuchtere Brabanders mee te nemen in zijn verhaal over ons gezamenlijk ‘ondernemers DNA’, waarin wellicht een chromosoompje zou ontbreken. Volgens mij kon het bestuur die avond gerust gaan slapen, want de leden kwamen tot de conclusie dat we het niet spannender en moeilijker moeten maken dan het is. De leden van de businessclub zijn tevreden; zij zien de meerwaarde van het ontmoeten van gelijkgestemden, het uitwisselen van ervaringen en vooral van het samen golfen en van de ‘après-golf-activiteiten’ (eten, drinken en ouwehoeren, ook wel Brabantse gezelligheid genoemd). Als dat leidt tot zakendoen is dat prima, maar de leden zien dat niet als hoogste prioriteit. De businessclub faciliteert uitstekend het netwerken, maar zakendoen kun je alleen maar overlaten aan de ondernemers.

Het bestuur nodigde tenslotte de leden uit om de komende tijd, onder andere tijdens de ontbijtsessies die men gaat organiseren, met suggesties te komen om de businessclub nog succesvoller te maken en nieuwe activiteiten te ontplooien. Daarna werd het goed ontwikkelde chromosoompje ‘gezelligheid’ uit ons DNA weer volop actief tijdens het naborrelen met lekkere hapjes. Lekker vertrouwd.

De volgende bijeenkomst van de businessclub toch nog even nomen: op 20 februari bezoeken we Greenco in Someren, een toonaangevende producent en verpakker van snackgroenten, waaronder de snoeptomaatjes.

Succes verzekerd!